Mierea ingrasa?

Intre mit si realitate: ingrasa consumul de miere?

Daca “binevoitorii” tin neaparat sa va sperie cu privire la multele calorii pe care le are mierea, pur si simplu ingnora-tii. Mierea este un aliment extrem de sanatos folosit pe scara larga in medicina Ayurveda si Siddha. Este un adevarat sacrilegiu sa comparati mierea cu zaharul rafinat.Este adevarat ca ambele produse sunt dulci dar asemanarile sa incheie aici. Mierea nu ingrasa. De ce? Pentru ca este un produs 100% natural, pe cand zaharul este un aliment procesat foarte bogat in carbohidrati.

Daca va uitati in orice tabel cu valorile calorice ale produselor alimentare veti vedea ca o lingurita de miere are o valoare calorica de 22 kcal pe cand o lingurita de zahar are o valoare de 16 kcal.

Miere de ManaAsadar, nu ar fi logic sa afirmam ca mierea ingrasa mult mai mult decat zaharul? Raspunsul este nu. Poate nu ati stiu dar un aliment nu ingrasa doar in functie de caloriile sale. Un aliment ingrasa foarte mult daca este procesat, nu daca este integral precum mierea.

Mierea in stare sa naturala este compusa din carbohidrati in forma de fructoza, glucoza, anumite cantitati de sucroza si alte zaharuri. Dar acesti carbohidrati sunt prezenti in combinatie cu diverse vitamine, aminoacizi, minerale precum zincul, magneziu, cupru, calciu, fier, potasiu si phosphor. Din aceasta cauza mierea este un produs integral pe cand zaharul rafinat nu este altceva decat o sursa de carbohidrati in forma pura.

Datorita continutului nutritional si a compozitiei carbohidratiilor sai, mierea se digera mult mai greu in stomac. Zaharurile din miere sunt eliberate mult mai incet in sange decat cele din zaharul rafinat. Cercetarile realizate pana acum au dovedit ca mierea nu ingrasa deloc. Au fost realizate studii pe persoane care au consumat cate 5 lingurite de miere pe zi timp de o luna. La sfarsitul lunii s-a constatat ca persoanele respective nu numai ca nu s-au ingrasat dar au fost si mai sanatoase, avand un nivel al colesterolului mult mai scazut. Mierea nu ingrasa deoarece la fel ca fructele este un produs alimentar integral.
Calcularea caloriilor ar trebui facuta doar in cazul produselor alimentare procesate dar nu si in cazul celor integrale.

Mutle religii ale lumii considera mierea ca fiind hrana zeilor.

In India antica mierea era utilizata in prepararea diverselor mancaruri dar si ca produs cu puteri terapeutice. Studiile efectuate au demonstrat ca mierea are puternice proprietati antioxidante care pot fi utilizate chiar si in tratamentul cancerului.

Consumul de miere reduce foarte mult nivelul colesterolului din sange. Vitaminele si minerale pe care le contine mierea fac din aceasta un aliment indispensabil intr-o dieta sanatoasa. Mierea are proprietati antibacteriena si din aceasta cauza poate fi utilizata cu succes in a trata racelile, gripa si durerile de gat.

Asadar este mult mai sanatos sa utilizati mierea pe post de indulcitor. Multi oameni au observat ca au inceput sa slabeasca in momentul in care au inceput sa consume mierea in mod regulat. In concluzie mierea nu ingrasa ci din contra ajuta la scaderea in greutate. Este optiunea “dulce” pe care ar trebui sa o luati in considerare.